joi, 7 noiembrie 2013

How to?

Nu stiu cum sa incep, niciodata nu am stiut si oricum de ce ar avea nevoie un blog de o introducere, de un cuvant inainte, de o prefata sau ce se mai scrie la inceputul cartilor, nu stiu, niciodata nu am ajuns mai departe de primele 5 pagini:)
Nu stiu cata lume din fenomen citeste ceea ce scriu, probabil ca prea putini sunt aia care si inteleg, nu ca ar face parte din domeniul SF, dar uneori folosesc termeni "grei" asa doar sa vezi cat de multe chestii stiu ;)
Ma gandeam ca, daca tot am timp si chef de scris in ultima vreme desi motivele sunt putine, sa scriu totusi ceva constructiv, educativ, util.
Ma gandeam sa scriu despre metodele clasice de preparare a cafelei in Romania, adica moka si turceasca,sau "presou" si ibric daca iti place mai mult asa :D. Eu oricum aia turceasca o fac la ibric, deci e ok, nu suntem la competite :P
Asadar, ai nevoie de cafea, in primul rand, o rasnita (e buna si aia cu care macinam piperul pe vremuri daca o cureti bine) un fierbator de apa, un cantar sau linguri gradate pentru gatit si nu in ultimul rand..."presoul";)


Sa incepem cu inceputul. Avem nevoie de cafea,macinata undeva intre mediu si mare, daca ai aruncat rasnita aia in care macinai piperul si nu ai alta, daca cumperi cafea macinata, ceea ce eu nu recomand, ar trebui sa scrie pe ambalaj daca e macinata pentru espresso,filtru,mediu,mare etc. Eu folosesc aproximativ 30g de cafea, dar depinde si de marimea presoului, asa ca o sa zic sa folosesti undeva intre 4-6 lingurite de cafea (am considerat ca o lingurita are 5g).



Daca prefierbi apa te ajuta sa economisesti putin timp, nimic mai mult, o sa bei cafea mai repede decat de obicei ;). As vrea sa pot sa explic concret cum functioneaza aparatul asta, dar imi e teama ca nu o sa ma fac destul de inteles sau mai degraba deloc asa ca o sa zic doar atat: In momentul in care presoul incepe sa scoata un sunet bolborosit ar trebui luat de pe aragaz, pentru ca vrei ca apa sa extraga cafeaua nu aburul ;)
Si ca sa nu mai lungesc povestea, mie mi sa facut pofta si ma retrag in coltisorul meu...Enjoy!:D

Till next time...Keep Calm and Drink coffee...as a pro!:)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu